WELCOME TO my BLOG

De makers van deze schoonmaakproducten vergaten zich zorgen te maken over de impact op mens en milieu.



Toegegeven! Deze foto oogt (bijna) hip op z'n 80ies.

Ware het niet dat de industrie achter deze blitse merken en flashy kleuren eigenlijk meer bezig is met het VER-ONT-REINIGEN dan met het reinigen van onze leefruimte.

Welke producten zijn een absolute NO NO?


Deze gids van WECF "Gevaarlijke chemicaliën in schoonmaakproducten" kan u meer wegwijs maken.

Women Engage for a Common Future (WECF) is een netwerk van ruim 150 vrouwen- en milieuorganisaties  in veertig landen verspreid over Europa, de Kaukasus en Centraal-Azië. Door middel van lokale projecten en beleidswerk op zowel internationaal, nationaal en lokaal niveau, streeft WECF naar een gezonde leefomgeving voor iedereen.


Elke keer dat je een product koopt valideer je het als "dit wil ik", " ik vind dit goed" en "ik wil meer van dit".

Kopen = Stemmen

Wij als consument kunnen de Unilevers, Proctor&Gambles, Colruyt en Aldi's van deze wereld duidelijk maken dat we dit niet meer willen.

Wij consumenten hebben macht. Meer dan dat we zouden denken.

Elke keer dat je een product koopt valideer je het als "dit wil ik", "ik vind dit goed" en "ik wil meer van dit".

Als we willen dat het aanbod verandert. Moeten wij onze manier van aankopen veranderen. Dit vraagt enige vorm van zelfbeheersing.

Koop ik dat goedkope product bij Action of whatever of ga ik voor een duurzaam product? Misschien moet ik daarvoor van supermarktketen veranderen? Of iets meer uitgeven?

Misschien moet ik aan de DIY?

Omschakelen naar het gebruiken van milieuvriendelijke en natuurlijke poetsproducten is dus een bewuste keuze.

Hoe dit helemaal niet zo moeilijk is, is content voor een volgende blog.




















38 keer bekeken0 reacties

© 2018 BoQua Natural. Proudly created with Wix.com

  • instagram boquanatural
  • Black Facebook Icon